• Oznaczenie sprawy: CKU-DG 43/2019/EFS

Przetarg nieograniczony na dostawę sprzętu gastronomicznego w ramach projektu "Wszechstronny absolwent 2" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Uwaga ! W dniu 1.10.2019r. nastąpiła zmiana w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia: na stronie nr 5, w punkcie 13.1 poprawiony został termin otwarcia ofert.

Pytania i odpowiedzi:


Podane w specyfikacji urządzenia: Kuchnia gazowa 5 palnikowa oraz elektryczna 4 palnikowa mają wymagany okres gwarancji 24mcy. Są to urządzenia AGD i nie nadają się do użytkowania w kuchniach o profilu gastronomicznym tylko w domu. Z uwagi na stopień eksploatacji w punkcie o profilu gastronomiczno-hotelarskim żaden producent sprzętu AGD nie udziela gwarancji na taki sprzęt. Czy możliwe jest zaproponowanie urządzeń na zrównoważonym poziomie za zachowaniem wymaganych parametrów (poza klasa A która od razu wskazuje że jest to sprzęt domowy)  ale przeznaczone do użytkowania w punktach gastronomicznych i gdzie jest możliwa gwarancja 12 mcy?

Odpowiedź: Zamawiający nie przewiduje skrócenia terminu gwarancji, bez względu na stopień eksploatacji urządzeń. Nadmieniamy że gwarancji na mocy podpisanej umowy udziela Wykonawca, a nie producent sprzętu.


Kontynuując złożone zapytanie chcemy wyjaśnić, że w sytuacji kiedy sprzęt AGD jest eksploatowany poza gospodarstwem domowym nie jest w ogóle objęty gwarancją producenta. Po prostu jest to sprzęt, który się nie nadaje. Jako wykonawca musielibyśmy przejąć obowiązki a z uwagi na to, że często takie urządzenia się psują koszty napraw byłyby znaczne. Doliczając je do wyceny obniżamy konkurencyjność oferty.

Odpowiedź: Zamawiany sprzęt jest przeznaczony do działalności dydaktycznej, więc Zamawiający musi zabezpieczyć w sposób rzetelny warunki dostawy i gwarancji. W przeciwnym przypadku Zamawiający ryzykuje nie tylko popsuciem sprzętu, lecz daleko idącymi tego konsekwencjami jak:

  • niemożność przeprowadzenia zajęć dydaktycznych,
  • konieczność zmiany harmonogramu zajęć ze względu na awarie sprzętu,
  • ryzyko cofnięcia dotacji środków Unii Europejskiej, z których dostawa ta jest współfinansowana, w przypadku nienależytego zabezpieczenia możliwości przeprowadzenia zajęć dydaktycznych.

Reasumując obowiązkiem każdego Wykonawcy jest zaoferowanie sprzętu zgodnego z wymaganiami Zamawiającego. Oszacowanie potencjalnych kosztów obsługi gwarancyjnej jest jednym z elementów wyceny oferty przez Wykonawcę. Warunki gwarancji mogą być w sposób szeroki kształtowane i określane przez Zamawiającego i obowiązują wszystkich Wykonawców chcących wziąć udział w przetargu.


PROSZĘ o odpowiedź na poniższe pytania dotyczące specyfikacji wyposażenia

Poz. 5   Piec konwekcyjny:

  • piec ma być wyposażony w stację zmiękczającą wodę – czy ma to być zmiękczacz „butelkowy”, półautomatyczmy, automatyczny a może zestaw filtrów wymiennych?
  • proszę doprecyzować/ określić zestaw pojemników do pieca – rodzaj i ilość

Poz. 9   Blender:

  • wg opisu zamawiacie Państwo sam napęd bez ramienia miksującego – a bez niego blender będzie bezużyteczny, proszę o dobór ramienia lub informację, że dostawa ma być bez tegoż ramienia.

Poz. 11   Ekspres do kawy:

  • wg opisu zamawiacie Państwo sam ekspres do kawy, 
  • pytanie a gdzie do niego młynek do mielenia kawy i zestaw zmiękczający wodę, jeżeli młynek ma być również dostarczony to proszę o informację czy ma to być wersja mieląca kawę bezpośrednio do kolby czy też do zbiornika. Jeżeli ma być zestaw zmiękczający wodę to czy ma to być zestaw- głowica, wkład filtrujący i licznik czy tez inne rozwiązanie.

Odpowiedź: 

Poz. 5 Piec konwekcyjno-parowy

  • Piec konwekcyjno-parowy powinien być wyposażony w manualny zmiękczacz do wody,
  • Zestaw pojemników do pieca: 2 pojemniki do pieczenia, 2 pojemniki do gotowania, 1 pojemnik do smażenia dostosowane wielkością do pieca.

Poz. 9 Bender

  • W zestawie oprócz napędu powinno być ramię miksujące wykonane ze stali nierdzewnej, podana waga samego napędu jest jedynie orientacyjna mająca za zadanie określenie wielkości zamawianego urządzenia.

Poz. 11 Ekspres do kawy

  • Zamawiamy sam ekspres do kawy.

Proszę o odpowiedź na poniższe pytania dotyczące postępowania;

1. Dotyczy pkt 14 SIWZ - Zamawiający punktuje Termin dostawy oraz czas reakcji serwisowej. Nie określił jednak ani w jednym ani w drugim przypadku  punktowanego zakresu terminu dostawy, jak i punktowanego zakresu ilości dni reakcji serwisowej. Zgodne z PZP Zamawiający jest zobowiązany odpowiednio określić jaki czas i w jaki sposób jest punktowany. Proszę o odpowiednie uzupełnienie.

Odpowiedź dotycząca pkt. 14 SIWZ: punktacja za termin dostawy oraz czas reakcji serwisowej będą wyliczane według wzorów poniżej.

a) Termin dostawy

                                              najkrótszy termin dostawy

termin dostawy = -------------------------------------------------------- x 100 x znaczenie kryterium tj. 20%

                                         termin dostawy oferty badanej

Opis: termin dostawy równa się najkrótszy podany przez oferentów termin dostawy dzielony przez  termin dostawy oferty badanej pomnożony przez 100 i pomnożony przez 20%.

b) Czas reakcji serwisowej

                                            najkrótszy czas reakcji serwisowej

czas reakcji serwisowej =  ---------------------------------------------- x 100 x znaczenie kryterium tj. 20%

                                         czas reakcji serwisowej oferty badanej

Opis: czas reakcji serwisowej równa się najkrótszy podany przez oferentów czas reakcji serwisowej dzielony przez  czas reakcji serwisowej oferty badanej pomnożony przez 100 i pomnożony przez 20%.

Zamawiający wymaga w formularzu ofertowym podanie terminu dostawy i czasu reakcji serwisowej w dobach co pozwoli w prosty sposób dokonać działań matematycznych zgodnie z ww. wzorami.


Czy dopuścicie Państwo kuchnie gazową o mocy 11,7 KW ? Pozostałe parametry bez zmian.

Odpowiedź: Dopuszczamy kuchnię gazową o mocy 11,7 kw. Moc kuchni mieści się w tym, co Zamawiający określił w wymaganiach.

Dokumenty do pobrania:

  1. Ogłoszenie.
  2. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia.
  3. Załącznik nr 1 - formularz ofertowy.
  4. Załącznik nr 2 - oświadczenie wykonawcy.
  5. Załącznik nr 3 - specyfikacja szczegółowa.
  6. Załącznik nr 4 - wzór umowy.
  7. Załącznik nr 5 - klauzula RODO.
  8. Ogłoszenie - informacja z otwarcia ofert (10.10.2019r.).
  9. Ogłoszenie  - informacja z oceny ofert (8.11.2019r.).