- Szczegóły
- Autor: Tomasz Lutkiewicz
- Kategoria: Zamówienia publiczne
- Odsłon: 472
- Oznaczenie sprawy: CKU-DG 02/2021/EFS-ZD
Dyrekcja Centrum Kształcenia Ustawicznego w Toruniu zwraca się z prośbą o przedstawienie oferty cenowej w zakresie organizacji i przeprowadzenia kursu "Groomera" dla 4 uczestników projektu "Wszechstronny absolwent 2" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Dokumenty do pobrania:
- Szczegóły
- Autor: Tomasz Lutkiewicz
- Kategoria: Zamówienia publiczne
- Odsłon: 600
- Oznaczenie sprawy: CKU-DG 23/2020/EFS
Uwaga ! - pobierz ważną informację dot. postępowania z dnia 25.01.2021r.
Dostawa:
- Część pierwsza: zestawy komputerowe;
- Część druga: laptopy;
- Część trzecia: laptopy;
- Część czwarta: drukarki;
- Część piąta: projektory;
- Część szósta: kalkulatory graficzne;
dla uczestników projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Pytania i odpowiedzi dotyczące postepowania:
Pytanie nr 1: Dzień dobry, uprzejmie proszę o odpowiedź na pytanie dot. ogłoszonego postępowania przetargowego Dostawa zestawów komputerowych, laptopów, drukarek, projektorów i kalkulatorów graficznych.
Ostatnio mamy do czynienia z nasileniem się procederu oferowania przez niektórych nieuczciwych Wykonawców w przetargach publicznych/zapytaniach komputerów z zainstalowanymi systemami operacyjnymi Windows kupionymi w cenie 20-30 zł na portalu aukcyjnym Allegro (lub instalowania na nowych komputerach licencji Microsoft Authorized Refurbisher MAR dedykowanych dla sprzętu poleasingowego, recertyfikowanego, odnowionego). Prokuratura prowadzi już wobec tych Wykonawców dochodzenia. Pozornie system operacyjny jest aktywowany i działa prawidłowo. Po czasie okazuje się że producent systemu operacyjnego-firma Microsoft zdalnie blokuje ten system użytkowany na laptopie. Okazuje się najczęściej że była to licencja grupowa dedykowana dla szkolnictwa wyższego lub deweloperów oprogramowania. Gminy i szkoły a tym bardziej uczniowie nie są uprawnieni do użytkowania tego typu licencji. Uniemożliwieniu takiego procederu zapobiega "wpisanie" klucza licencyjnego systemu operacyjnego w BIOS komputera. Takie uprawnienia posiadają producenci komputerów ,których narzędzia pozwalają na nieusuwalne "wpisanie" kluczy licencyjnych systemu Windows w BIOS. Zapobiega to instalacji oprogramowania systemowego niewiadomego pochodzenia przez nieuczciwych Wykonawców.
W związku z powyższym czy Zamawiający wymaga aby wymagany system operacyjny był fabrycznie preinstalowany przez producentów komputerów i posiadał klucz licencyjny "zapisany" w BIOS ?
Odpowiedź: Zamawiający nie widzi konieczności zapisywania klucza licencyjnego w BIOSie komputera.
Pytanie nr 2: Załącznik nr 5b i 5c. Zamawiający w załącznikach 5b oraz 5c – szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części nr 2 i nr 3 opisał wymagania dotyczące komputerów przenośnych bez podania opisu procesora. W związku z tym bardzo proszę o podanie specyfikacji wymaganego procesora, np. poprzez określenie wydajności w teście Passmark – CPU Mark.
Odpowiedź: Zamawiający w częściach nr 2 i 3 nie stawia wymogu określonej wydajności procesora. Procesor w laptopie w częściach zamówienia nr 2 i 3 ma być kompatybilny z zaoferowanym oprogramowaniem.
Dokumenty do pobrania:
- Pobierz ważną informację dot. postępowania z dnia 25.01.2021r.
- SIWZ.
- Ogłoszenie opublikowane w DUUE.
- Załącznik nr 1: formularz ofertowy.
- Załącznik nr 2: JEDZ.
- Załącznik nr 3: Oświadczenie dot. grupy kapitałowej.
- Załącznik nr 4: Oświadczenie.
- Załącznik nr 5a: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części 1 zamówienia.
- Załącznik nr 5b: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części 2 zamówienia.
- Załącznik nr 5c: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części 3 zamówienia.
- Załącznik nr 5d: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części 4 zamówienia.
- Załącznik nr 5e: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części 5 zamówienia.
- Załącznik nr 5f: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części 6 zamówienia.
- Załącznik nr 6a: Wzór umowy dla części 1 zamówienia.
- Załącznik nr 6b: Wzór umowy dla części 2 zamówienia.
- Załącznik nr 6c: Wzór umowy dla części 3 zamówienia.
- Załącznik nr 6d: Wzór umowy dla części 4 zamówienia.
- Załącznik nr 6e: Wzór umowy dla części 5 zamówienia.
- Załącznik nr 6f: Wzór umowy dla części 6 zamówienia.
- Szczegóły
- Autor: Tomasz Lutkiewicz
- Kategoria: Zamówienia publiczne
- Odsłon: 609
- Oznaczenie sprawy: CKU-DG 22/2020/EFS
Ogłoszenie o zamówieniu na przeprowadzenie usług edukacyjnych i szkoleniowych w ramach projektów "Bliżej pracodawcy" oraz "Wszechstronny absolwent 2" współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ważne komunikaty dotyczące postępowania:
- W dniu 27 grudnia 2020r. dokonano zmiany SIWZ w punkcie XI (Miejsce i termin składania i otwarcia ofert.) - termin składania ofert został przedłużony do 29.01.2021r.
- W dniu 19 stycznia 2021r. dokonano zmian w SIWZ oraz w załączniku nr 5d, w związku z czym termin składania ofert został przedłużony do 5.02.2021r.
Dokumenty do pobrania:
- Ogłoszenie.
- Specyfikacja istotnych warunków zamówienia.
- Załącznik nr 1 - formularz ofertowy.
- Załącznik nr 2 - JEDZ.
- Załącznik nr 3 - oświadczenie dot. grupy kapitałowej.
- Załącznik nr 4 - oświadczenie dot. przesłanek wykluczenia.
- Załącznik nr 5a - szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części 1.
- Załącznik nr 5b - szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części 2.
- Załącznik nr 5c - szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części 3.
- Załącznik nr 5d - szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części 4.
- Załącznik nr 6 - wzór umowy.
- Sprostowanie - ogłoszenie zmian lub dodatkowych informacji.
- Sprostowanie nr 2 - ogłoszenie zmian lub dodatkowych informacji.
- Ogłoszenie - informacja z otwarcia ofert (5.02.2021r.).
- Ogłoszenie - informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty (10.03.2021r.).
Pytania i odpowiedzi dotyczące postępowania:
1. Zamawiający zapisał w: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla IV części zamówienia:„ 5. Kurs musi przygotować uczestników do egzaminu BVLOS na operatora bezzałogowego statku powietrznego do 25 kg używanego w celach innych niż rekreacyjne lub sportowe poza zasięgiem wzroku zgodnie z wytycznymi ULC, a uczestnicy muszą uzyskać wiedzę teoretyczną oraz umiejętności praktyczne wymagane do uzyskania świadectwa kwalifikacji UAVO BVLOS do 25 kg na wielowirnikowce”. Informujemy, iż od nowego roku zmieniły się przepisy , a odpowiednikiem dla kursu BVLOS 25 kg zapisanego w OPZ, jest Certyfikat wiedzy teoretycznej i potwierdzenie ukończenia szkolenia praktycznego w przypadku wykonywania operacji w kategorii "szczególnej" do NSTS-06. Czy w związku ze zmianą przepisów od, które obowiązują od 01.01.2021, zamawiający dokona zmiany w OPZ na zgodne z obowiązującym prawem ?
2. Zamawiający zapisał w: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla IV części zamówienia: „7. W ramach należnego wynagrodzenia Wykonawca musi uwzględnić wszystkie koszty związane ze zorganizowaniem i przeprowadzeniem kursu: a) organizacja badań lotniczo-lekarskich wykonanych przez lekarza orzecznika uprawnionego przez ULC do wydawania orzeczeń lotniczo-lekarskich (w ramach kosztów należy uwzględnić dojazd uczestników z Torunia do lekarza orzecznika), Informujemy, że wg. Nowych przepisów wspomnianych powyżej, dla Certyfikatu do NSTS-06 nie wymaga się przeprowadzania badań lekarskich. Czy Zamawiający podtrzymuje wymóg organizacji badań lekarskich , mimo iż nowe przepisy ich nie przewidują ?
3. Zamawiający zapisał w: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla IV części zamówienia: „b) wykupienie polisy OC operatora drona na loty dronami dla każdego uczestnika” Na jaki okres ma być wykupione OC operatora drona i czy ma być to komercyjne OC ?
4. Zamawiający zapisał w: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla IV części zamówienia: „c) organizacja egzaminu państwowego przeprowadzanego przez egzaminatora państwowego z ramienia ULC, w tym opłata za egzaminy teoretyczne i praktyczne oraz wydanie świadectwa kwalifikacji UAVO dla każdego uczestnika”. Informujemy, że nowe przepisy zniosły egzaminy państwowe, a egzamin będzie przeprowadzany przez podmiot szkolący. W związku z powyższym, czy Zamawiający dokona zmian w OPZ na zgodne z nowymi przepisami?
5. Zamawiający zapisał w: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla IV części zamówienia: „d) przeprowadzenie 46 godzin szkolenia teoretycznego i praktycznego dla każdej grupy z kluczowymi zagadnieniami z zakresu prawidłowego wykorzystania bezzałogowych statków powietrznych w polskiej przestrzeni lotniczej, obowiązującym w przedmiotowym zakresie prawem lotniczym, budową dronów i ich przygotowaniem do lotów, zasadami wykonywania lotów, techniką pilotażu, bezpiecznego wykonywania lotów bezzałogowym statkiem powietrznym oraz do jego prawidłowej obsługi naziemnej, etc. Uczestnik kursu powinien w efekcie jego realizacji nabyć umiejętności pozwalające mu na uzyskanie świadectwa kwalifikacji i wykonywanie zawodu operatora bezzałogowego statku powietrznego z uprawnieniami BVLOS do 25 kg na wielowirnikowce „ Informujemy , że zgodnie z nowymi przepisami , dla Certyfikatu do NSTS-06 : - Szkolenie z wiedzy teoretycznej trwa nie krócej niż 16 godzin zegarowych na grupę, - Szkolenie praktyczne trwa nie krócej niż 11 godzin zegarowych na osobę, nie wliczając w to przerw, z czego minimum 10 godzin zegarowych to czas lotu i minimum 1 godzina zegarowa to szkolenie naziemne z obsługi i funkcji systemu bezzałogowego statku powietrznego. Dla grupy 10 osobowej minimalny czas zajęć to 16 godzin zegarowych w grupie i 10 x 11 godzin zegarowych , co daje 127 godzin zegarowych łącznie dla danej grupy. W związku z powyżej przytoczonymi prawnymi wymogami , czy zamawiający dokona zmiany w OPZ na zgodne z przepisami ?
6. Zamawiający zapisał w : Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla IV części zamówienia: „i) przeprowadzenia dla każdej grupy od 0 do 2 godzin zegarowych dodatkowych zajęć praktycznych w liczbie zgodnej z informacją podaną na formularzu ofertowym i zapisami umowy (w zależności od liczby zadeklarowanych godzin zajęć praktycznych Wykonawca otrzyma punkty podczas oceny ofert).” Czy zamawiający miał na myśli np. 2 dodatkowe godziny praktyczne dla każdego kursanta w danej grupie czy dla całej grupy?
7. W związku z pojawieniem się na Państwa stronie internetowej ogłoszenia o przeprowadzenie szkolenia dla przyszłych Operatorów Dronów, zwracam się z prośbą o wyjaśnienie oraz doprecyzowanie warunków przeprowadzania szkolenia. W dniu 31.12.2020 r. weszło w życie nowe przepisy unijne, które zmieniają Prawo Lotnicze na terenie Polski, a co za tym idzie przeprowadzanie szkoleń dla przyszłych Pilotów/Operatorów Dronów. Poniżej przedstawiam zmiany w procedurze uzyskania uprawnień na drony. Nie ma podziału na loty rekreacyjne i sportowe oraz inne. Teraz każda osoba musi przejść przez szkolenie.
Obecnie nie są wydawane Świadectwa Kwalifikacji UAVO. Ich odpowiednik to: Certyfikat potwierdzający wiedzę teoretyczną i potwierdzenie ukończenia szkolenia praktycznego w przypadku wykonywania operacji w kategorii „szczególnej”, który wydawany jest po szkoleniu w podmiocie szkolącym. Nie są przeprowadzane egzaminy państwowe. Podmiot szkolący przeprowadza egzaminy w ramach kursu. Nie są wymagane badania lotniczo-lekarskie oraz ubezpieczenie OC. Loty BVLOS do 25 kg na wielowirnikowce są przeprowadzane na podstawie scenariusza NSTS-06 w kategorii „szczególnej”. Kursant przed przystąpieniem do szkolenia w kategorii „szczególnej” musi przez bezpłatne szkolenie i egzamin na stronie ULC w ramach kategorii „otwartej – A1/A3”. Liczba godzin na BVLOS do 25 kg (MR) została zmieniona na 27 (16 teorii + 11 praktyki). Jak Państwo widzą, nie ma podstawy prawnej na przeprowadzenie szkolenia zgodnego z wytycznymi przetargu. W związku z powyższym, czy wytyczne zostaną zmienione i dostosowane do obecnych wymagań prawnych?
8. Czy istnieje możliwość przeprowadzenia części teoretycznej za pośrednictwem platformy e-learningowej? Przez szkolenie e-learningowe rozumiem: kursant dostaje dostęp do materiałów dydaktycznych i umawia się indywidualnie z instruktorem w celu przeprowadzenia części praktycznej szkolenia, wyjaśnienia nieścisłości z części teoretycznej oraz przeprowadzenia egzaminu.
9. W dokumencie SIWZ dla przedmiotowego postępowania kwota wadium dla CZ . 4 wynosi 1000 zł :
"4) dla części czwartej: 1000,00 PLN (słownie: jeden tysiąc złotych, 00/100) przed upływem terminu składania ofert."
Natomiast w ogłoszeniu o zamówieniu widnieje kwota 2000 zł :
"4) dla części czwartej: 2 000,00 PLN (słownie: dwa tysiące złotych, 00/100) przed upływem terminu składania ofert."
Prosimy o wyjaśnienie , którą kwotę należy wpłacić w ramach wadium dla Cz 4.
Odpowiedzi:
- Zamawiający dokonał zmiany w Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia (załącznik 5d) dostosowując zapisy do aktualnych przepisów.
- Zamawiający nie podtrzymuje wymogu badań lekarskich. Zamawiający dokonał zmiany w Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia (załącznik 5d) dostosowując zapisy do aktualnych przepisów.
- Zamawiający wymaga ubezpieczenia wszystkich uczestników od następstw nieszczęśliwych wypadków NNW i od odpowiedzialności cywilnej OC na czas prowadzonych zajęć praktycznych.
- Zamawiający dokonał zmiany w Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia (załącznik 5d) dostosowując zapisy do aktualnych przepisów.
- Zamawiający dokonał zmiany w Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia (załącznik 5d) dostosowując zapisy do aktualnych przepisów.
- Dodatkowe godziny zajęć praktycznych deklarowane przez Wykonawcę w liczbie od 0 do 2 w formularzu ofertowym dotyczą każdej grupy, nie indywidualnego kursanta.
- W związku ze zmianą przepisów zmieniliśmy opis przedmiotu zamówienia (na drony), dostosowaliśmy go do obecnych wymagań prawnych i wydłużyliśmy termin składania ofert.
- Jeżeli chodzi o możliwość przeprowadzenia części teoretycznej za pośrednictwem platformy e-learningowej - to nie wyrażamy zgody na taką formę zajęć, muszą się one odbyć stacjonarnie.
- W Dzienniku Urzędowym UE Zostało opublikowane sprostowanie, zgodnie z którym przedmiotowe wadium w cz.4 wynosi 1000zł.
- Szczegóły
- Autor: Tomasz Lutkiewicz
- Kategoria: Zamówienia publiczne
- Odsłon: 473
- Oznaczenie sprawy: CKU-DG 17/2020/ZD
Dyrekcja Centrum Kształcenia Ustawicznego w Toruniu zwraca się z prośbą o przedstawienie oferty cenowej na dostawę papieru białego w formacie A4/80g. Zakup związany jest z realizacją projektu "Nauka to takie proste".
Dokumenty do pobrania:
- Szczegóły
- Autor: Tomasz Lutkiewicz
- Kategoria: Zamówienia publiczne
- Odsłon: 456
- Oznaczenie sprawy: CKU-DG 15/2020/ZD
Dyrekcja Centrum Kształcenia Ustawicznego w Toruniu zwraca się z prośbą o przedstawienie oferty cenowej na dostawę środków czystości i artykułów chemicznych w ilościach i rodzaju szczegółowo opisanych w załącznikach.
Dokumenty do pobrania: