Przeprowadzenie usług edukacyjnych i szkoleniowych
- Szczegóły
- Autor: Tomasz Lutkiewicz
- Odsłon: 513
- Oznaczenie sprawy: CKU-DG 01/2021/EFS
Ogłoszenie o zamówieniu na przeprowadzenie usług edukacyjnych i szkoleniowych w ramach projektów:
- „Wszechstronny absolwent 2”, nr RPKP.10.01.03-04-0002/18 realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa 10: Innowacyjna Edukacja, Poddziałanie 10.01.03 Kształcenie zawodowe w ramach ZIT;
- „Wszechstronny absolwent z uprawnieniami zawodowymi”, nr RPKP.10.01.03-IZ.00-04-0001/17 realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa 10: Innowacyjna Edukacja, Poddziałanie 10.01.03 Kształcenie zawodowe w ramach ZIT;
- „Bliżej pracodawcy”, nr RPKP.10.01.03-IZ.00-04-0001/17 realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa 10: Innowacyjna Edukacja, Poddziałanie 10.02.03 Kształcenie zawodowe,
współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Uwaga !
Pytania i odpowiedzi:
Pytanie: Jako wykonawca zainteresowany złożeniem oferty na przeprowadzenie kursu "barista" mamy pytanie/uwagę dotyczącą szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia dla części II (barista). Otóż w punkcie 2 Zamawiający wymaga od wykonawcy wystawienia dla uczestników kursu świadectwa/certyfikatu SCAE. Informujemy, że organizacja SCAE nie istnieje od stycznia 2017 roku. W związku z tym sugerujemy zmianę w opisie przedmiotu zamówienia.
Odpowiedź: Zamawiający zmienił w tym zakresie opis przedmiotu zamówienia.
Pytanie: W związku z ogłoszonym przez Państwa przetargiem nieograniczonym na realizację szkoleń dla uczniów, zwracam sie z zapytaniem. W swz rozdział 9 punkt 3 podpunkt 6 piszecie Państwo o Informacji z CRBR. Czy jeśli wykonawca jest osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą wpisaną do centralnej ewidencji działalności gospodarczej to również musi przedstawiać taką informację? Czy dotyczy to tylko spółek?
Odpowiedź: Informacja z Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych w zakresie podstawy wykluczenia wskazanej w art. 108 ust. 2 Pzp, składana jest na wezwanie Zamawiającego przez Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona i tylko przez Wykonawcę, który jest zobowiązany przepisami prawa do dokonania wpisu do tego rejestru.
Zgodnie z art. 58 ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2020 r. poz. 971 ze zm.) do zgłaszania do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych informacji o beneficjentach rzeczywistych i ich aktualizacji są obowiązane:
- spółki jawne;
- spółki komandytowe;
- spółki komandytowo-akcyjne;
- spółki z ograniczoną odpowiedzialnością;
- spółki akcyjne, z wyjątkiem spółek publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych.
Obowiązek powyższy nie dotyczy więc osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą oraz spółek cywilnych, partnerskich i publicznych.
Dokumenty do pobrania:
- Ogłoszenie.
- Ogłoszenie zmian lub dodatkowych informacji (29.03.2021r.).
- Informacje o zamówieniu.
- Specyfikacja warunków zamówienia (zmiana w dniu 31.03.2021r.).
- Załącznik nr 1 - Formularz ofertowy (zmiana w dniu 29.03.2021r.).
- Załącznik nr 2 - Informacja dotycząca doświadczenia personelu Wykonawcy (dokument składany wraz z ofertą).
- Załącznik nr 3-3a - Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania (dokument składany wraz z ofertą).
- Załącznik nr 4 - Oświadczenie dotyczące przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (dokument składany na wezwanie Zamawiającego przez Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona).
- Załącznik nr 5 - Wykaz usług (dokument składany na wezwanie Zamawiającego przez Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona).
- Załącznik nr 6 - Wykaz osób; (dokument składany na wezwanie Zamawiającego przez Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona).
- Załącznik nr 7 - Oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp (dokument składany na wezwanie Zamawiającego przez Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona).
- Załącznik nr 8 - Wzór umowy.
- Załącznik nr 9a - Opis Przedmiotu Zamówienia dla części 1 (OPZ).
- Załącznik nr 9b - Opis Przedmiotu Zamówienia dla części 2 (OPZ) - zmiana w dniu 26.03.2021r.
- Załącznik nr 9c - Opis Przedmiotu Zamówienia dla części 3 (OPZ).
- Załącznik nr 9d - Opis Przedmiotu Zamówienia dla części 4 (OPZ).
- Załącznik nr 9e - Opis Przedmiotu Zamówienia dla części 5 (OPZ).
- Załącznik nr 9f - Opis Przedmiotu Zamówienia dla części 6 (OPZ).
- Załącznik nr 9g - Opis Przedmiotu Zamówienia dla części 7 (OPZ).
- Załącznik nr 9h - Opis Przedmiotu Zamówienia dla części 8 (OPZ).
- Załącznik nr 9i - Opis Przedmiotu Zamówienia dla części 9 (OPZ).
- Załącznik nr 9j - Opis Przedmiotu Zamówienia dla części 10 (OPZ).
- Informacja o kwocie, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia.
- Ogłoszenie - informacja z otwarcia ofert (7.04.2021r.).
- Unieważnienie części 3,8,9 postępowania (12.04.2021r.).
- Ogłoszenie - ocena ofert i wybór Wykonawców (7.05.2021r.).
- Ogłoszenie - ocena ofert i unieważnienie części postępowania (26.05.2021r.).
- Ogłoszenie - ocena ofert i wybór Wykonawcy (16.06.2021r.).
Otwarty nabór partnera do wspólnego przygotowania i realizacji projektu "Szkolenia i doradztwo dla kadry edukacji włączającej"
- Szczegóły
- Autor: Tomasz Lutkiewicz
- Odsłon: 449
- Oznaczenie sprawy: POWR.02.10-IP-.02-00-001/21
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Toruniu ogłasza otwarty nabór partnera do wspólnego przygotowania i realizacji projektu ogłoszonego w ramach konkursu nr POWR.02.10-IP-.02-00-001/21 Szkolenia i doradztwo dla kadry edukacji włączającej.
Dokumenty do pobrania:
Zapytanie ofertowe w zakresie organizacji i przeprowadzenia kursu "Groomera"
- Szczegóły
- Autor: Tomasz Lutkiewicz
- Odsłon: 473
- Oznaczenie sprawy: CKU-DG 02/2021/EFS-ZD
Dyrekcja Centrum Kształcenia Ustawicznego w Toruniu zwraca się z prośbą o przedstawienie oferty cenowej w zakresie organizacji i przeprowadzenia kursu "Groomera" dla 4 uczestników projektu "Wszechstronny absolwent 2" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Dokumenty do pobrania:
Dostawa - różny sprzęt komputerowy
- Szczegóły
- Autor: Tomasz Lutkiewicz
- Odsłon: 601
- Oznaczenie sprawy: CKU-DG 23/2020/EFS
Uwaga ! - pobierz ważną informację dot. postępowania z dnia 25.01.2021r.
Dostawa:
- Część pierwsza: zestawy komputerowe;
- Część druga: laptopy;
- Część trzecia: laptopy;
- Część czwarta: drukarki;
- Część piąta: projektory;
- Część szósta: kalkulatory graficzne;
dla uczestników projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Pytania i odpowiedzi dotyczące postepowania:
Pytanie nr 1: Dzień dobry, uprzejmie proszę o odpowiedź na pytanie dot. ogłoszonego postępowania przetargowego Dostawa zestawów komputerowych, laptopów, drukarek, projektorów i kalkulatorów graficznych.
Ostatnio mamy do czynienia z nasileniem się procederu oferowania przez niektórych nieuczciwych Wykonawców w przetargach publicznych/zapytaniach komputerów z zainstalowanymi systemami operacyjnymi Windows kupionymi w cenie 20-30 zł na portalu aukcyjnym Allegro (lub instalowania na nowych komputerach licencji Microsoft Authorized Refurbisher MAR dedykowanych dla sprzętu poleasingowego, recertyfikowanego, odnowionego). Prokuratura prowadzi już wobec tych Wykonawców dochodzenia. Pozornie system operacyjny jest aktywowany i działa prawidłowo. Po czasie okazuje się że producent systemu operacyjnego-firma Microsoft zdalnie blokuje ten system użytkowany na laptopie. Okazuje się najczęściej że była to licencja grupowa dedykowana dla szkolnictwa wyższego lub deweloperów oprogramowania. Gminy i szkoły a tym bardziej uczniowie nie są uprawnieni do użytkowania tego typu licencji. Uniemożliwieniu takiego procederu zapobiega "wpisanie" klucza licencyjnego systemu operacyjnego w BIOS komputera. Takie uprawnienia posiadają producenci komputerów ,których narzędzia pozwalają na nieusuwalne "wpisanie" kluczy licencyjnych systemu Windows w BIOS. Zapobiega to instalacji oprogramowania systemowego niewiadomego pochodzenia przez nieuczciwych Wykonawców.
W związku z powyższym czy Zamawiający wymaga aby wymagany system operacyjny był fabrycznie preinstalowany przez producentów komputerów i posiadał klucz licencyjny "zapisany" w BIOS ?
Odpowiedź: Zamawiający nie widzi konieczności zapisywania klucza licencyjnego w BIOSie komputera.
Pytanie nr 2: Załącznik nr 5b i 5c. Zamawiający w załącznikach 5b oraz 5c – szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części nr 2 i nr 3 opisał wymagania dotyczące komputerów przenośnych bez podania opisu procesora. W związku z tym bardzo proszę o podanie specyfikacji wymaganego procesora, np. poprzez określenie wydajności w teście Passmark – CPU Mark.
Odpowiedź: Zamawiający w częściach nr 2 i 3 nie stawia wymogu określonej wydajności procesora. Procesor w laptopie w częściach zamówienia nr 2 i 3 ma być kompatybilny z zaoferowanym oprogramowaniem.
Dokumenty do pobrania:
- Pobierz ważną informację dot. postępowania z dnia 25.01.2021r.
- SIWZ.
- Ogłoszenie opublikowane w DUUE.
- Załącznik nr 1: formularz ofertowy.
- Załącznik nr 2: JEDZ.
- Załącznik nr 3: Oświadczenie dot. grupy kapitałowej.
- Załącznik nr 4: Oświadczenie.
- Załącznik nr 5a: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części 1 zamówienia.
- Załącznik nr 5b: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części 2 zamówienia.
- Załącznik nr 5c: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części 3 zamówienia.
- Załącznik nr 5d: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części 4 zamówienia.
- Załącznik nr 5e: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części 5 zamówienia.
- Załącznik nr 5f: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części 6 zamówienia.
- Załącznik nr 6a: Wzór umowy dla części 1 zamówienia.
- Załącznik nr 6b: Wzór umowy dla części 2 zamówienia.
- Załącznik nr 6c: Wzór umowy dla części 3 zamówienia.
- Załącznik nr 6d: Wzór umowy dla części 4 zamówienia.
- Załącznik nr 6e: Wzór umowy dla części 5 zamówienia.
- Załącznik nr 6f: Wzór umowy dla części 6 zamówienia.
Przeprowadzenie usług edukacyjnych i szkoleniowych
- Szczegóły
- Autor: Tomasz Lutkiewicz
- Odsłon: 610
- Oznaczenie sprawy: CKU-DG 22/2020/EFS
Ogłoszenie o zamówieniu na przeprowadzenie usług edukacyjnych i szkoleniowych w ramach projektów "Bliżej pracodawcy" oraz "Wszechstronny absolwent 2" współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ważne komunikaty dotyczące postępowania:
- W dniu 27 grudnia 2020r. dokonano zmiany SIWZ w punkcie XI (Miejsce i termin składania i otwarcia ofert.) - termin składania ofert został przedłużony do 29.01.2021r.
- W dniu 19 stycznia 2021r. dokonano zmian w SIWZ oraz w załączniku nr 5d, w związku z czym termin składania ofert został przedłużony do 5.02.2021r.
Dokumenty do pobrania:
- Ogłoszenie.
- Specyfikacja istotnych warunków zamówienia.
- Załącznik nr 1 - formularz ofertowy.
- Załącznik nr 2 - JEDZ.
- Załącznik nr 3 - oświadczenie dot. grupy kapitałowej.
- Załącznik nr 4 - oświadczenie dot. przesłanek wykluczenia.
- Załącznik nr 5a - szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części 1.
- Załącznik nr 5b - szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części 2.
- Załącznik nr 5c - szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części 3.
- Załącznik nr 5d - szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części 4.
- Załącznik nr 6 - wzór umowy.
- Sprostowanie - ogłoszenie zmian lub dodatkowych informacji.
- Sprostowanie nr 2 - ogłoszenie zmian lub dodatkowych informacji.
- Ogłoszenie - informacja z otwarcia ofert (5.02.2021r.).
- Ogłoszenie - informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty (10.03.2021r.).
Pytania i odpowiedzi dotyczące postępowania:
1. Zamawiający zapisał w: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla IV części zamówienia:„ 5. Kurs musi przygotować uczestników do egzaminu BVLOS na operatora bezzałogowego statku powietrznego do 25 kg używanego w celach innych niż rekreacyjne lub sportowe poza zasięgiem wzroku zgodnie z wytycznymi ULC, a uczestnicy muszą uzyskać wiedzę teoretyczną oraz umiejętności praktyczne wymagane do uzyskania świadectwa kwalifikacji UAVO BVLOS do 25 kg na wielowirnikowce”. Informujemy, iż od nowego roku zmieniły się przepisy , a odpowiednikiem dla kursu BVLOS 25 kg zapisanego w OPZ, jest Certyfikat wiedzy teoretycznej i potwierdzenie ukończenia szkolenia praktycznego w przypadku wykonywania operacji w kategorii "szczególnej" do NSTS-06. Czy w związku ze zmianą przepisów od, które obowiązują od 01.01.2021, zamawiający dokona zmiany w OPZ na zgodne z obowiązującym prawem ?
2. Zamawiający zapisał w: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla IV części zamówienia: „7. W ramach należnego wynagrodzenia Wykonawca musi uwzględnić wszystkie koszty związane ze zorganizowaniem i przeprowadzeniem kursu: a) organizacja badań lotniczo-lekarskich wykonanych przez lekarza orzecznika uprawnionego przez ULC do wydawania orzeczeń lotniczo-lekarskich (w ramach kosztów należy uwzględnić dojazd uczestników z Torunia do lekarza orzecznika), Informujemy, że wg. Nowych przepisów wspomnianych powyżej, dla Certyfikatu do NSTS-06 nie wymaga się przeprowadzania badań lekarskich. Czy Zamawiający podtrzymuje wymóg organizacji badań lekarskich , mimo iż nowe przepisy ich nie przewidują ?
3. Zamawiający zapisał w: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla IV części zamówienia: „b) wykupienie polisy OC operatora drona na loty dronami dla każdego uczestnika” Na jaki okres ma być wykupione OC operatora drona i czy ma być to komercyjne OC ?
4. Zamawiający zapisał w: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla IV części zamówienia: „c) organizacja egzaminu państwowego przeprowadzanego przez egzaminatora państwowego z ramienia ULC, w tym opłata za egzaminy teoretyczne i praktyczne oraz wydanie świadectwa kwalifikacji UAVO dla każdego uczestnika”. Informujemy, że nowe przepisy zniosły egzaminy państwowe, a egzamin będzie przeprowadzany przez podmiot szkolący. W związku z powyższym, czy Zamawiający dokona zmian w OPZ na zgodne z nowymi przepisami?
5. Zamawiający zapisał w: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla IV części zamówienia: „d) przeprowadzenie 46 godzin szkolenia teoretycznego i praktycznego dla każdej grupy z kluczowymi zagadnieniami z zakresu prawidłowego wykorzystania bezzałogowych statków powietrznych w polskiej przestrzeni lotniczej, obowiązującym w przedmiotowym zakresie prawem lotniczym, budową dronów i ich przygotowaniem do lotów, zasadami wykonywania lotów, techniką pilotażu, bezpiecznego wykonywania lotów bezzałogowym statkiem powietrznym oraz do jego prawidłowej obsługi naziemnej, etc. Uczestnik kursu powinien w efekcie jego realizacji nabyć umiejętności pozwalające mu na uzyskanie świadectwa kwalifikacji i wykonywanie zawodu operatora bezzałogowego statku powietrznego z uprawnieniami BVLOS do 25 kg na wielowirnikowce „ Informujemy , że zgodnie z nowymi przepisami , dla Certyfikatu do NSTS-06 : - Szkolenie z wiedzy teoretycznej trwa nie krócej niż 16 godzin zegarowych na grupę, - Szkolenie praktyczne trwa nie krócej niż 11 godzin zegarowych na osobę, nie wliczając w to przerw, z czego minimum 10 godzin zegarowych to czas lotu i minimum 1 godzina zegarowa to szkolenie naziemne z obsługi i funkcji systemu bezzałogowego statku powietrznego. Dla grupy 10 osobowej minimalny czas zajęć to 16 godzin zegarowych w grupie i 10 x 11 godzin zegarowych , co daje 127 godzin zegarowych łącznie dla danej grupy. W związku z powyżej przytoczonymi prawnymi wymogami , czy zamawiający dokona zmiany w OPZ na zgodne z przepisami ?
6. Zamawiający zapisał w : Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla IV części zamówienia: „i) przeprowadzenia dla każdej grupy od 0 do 2 godzin zegarowych dodatkowych zajęć praktycznych w liczbie zgodnej z informacją podaną na formularzu ofertowym i zapisami umowy (w zależności od liczby zadeklarowanych godzin zajęć praktycznych Wykonawca otrzyma punkty podczas oceny ofert).” Czy zamawiający miał na myśli np. 2 dodatkowe godziny praktyczne dla każdego kursanta w danej grupie czy dla całej grupy?
7. W związku z pojawieniem się na Państwa stronie internetowej ogłoszenia o przeprowadzenie szkolenia dla przyszłych Operatorów Dronów, zwracam się z prośbą o wyjaśnienie oraz doprecyzowanie warunków przeprowadzania szkolenia. W dniu 31.12.2020 r. weszło w życie nowe przepisy unijne, które zmieniają Prawo Lotnicze na terenie Polski, a co za tym idzie przeprowadzanie szkoleń dla przyszłych Pilotów/Operatorów Dronów. Poniżej przedstawiam zmiany w procedurze uzyskania uprawnień na drony. Nie ma podziału na loty rekreacyjne i sportowe oraz inne. Teraz każda osoba musi przejść przez szkolenie.
Obecnie nie są wydawane Świadectwa Kwalifikacji UAVO. Ich odpowiednik to: Certyfikat potwierdzający wiedzę teoretyczną i potwierdzenie ukończenia szkolenia praktycznego w przypadku wykonywania operacji w kategorii „szczególnej”, który wydawany jest po szkoleniu w podmiocie szkolącym. Nie są przeprowadzane egzaminy państwowe. Podmiot szkolący przeprowadza egzaminy w ramach kursu. Nie są wymagane badania lotniczo-lekarskie oraz ubezpieczenie OC. Loty BVLOS do 25 kg na wielowirnikowce są przeprowadzane na podstawie scenariusza NSTS-06 w kategorii „szczególnej”. Kursant przed przystąpieniem do szkolenia w kategorii „szczególnej” musi przez bezpłatne szkolenie i egzamin na stronie ULC w ramach kategorii „otwartej – A1/A3”. Liczba godzin na BVLOS do 25 kg (MR) została zmieniona na 27 (16 teorii + 11 praktyki). Jak Państwo widzą, nie ma podstawy prawnej na przeprowadzenie szkolenia zgodnego z wytycznymi przetargu. W związku z powyższym, czy wytyczne zostaną zmienione i dostosowane do obecnych wymagań prawnych?
8. Czy istnieje możliwość przeprowadzenia części teoretycznej za pośrednictwem platformy e-learningowej? Przez szkolenie e-learningowe rozumiem: kursant dostaje dostęp do materiałów dydaktycznych i umawia się indywidualnie z instruktorem w celu przeprowadzenia części praktycznej szkolenia, wyjaśnienia nieścisłości z części teoretycznej oraz przeprowadzenia egzaminu.
9. W dokumencie SIWZ dla przedmiotowego postępowania kwota wadium dla CZ . 4 wynosi 1000 zł :
"4) dla części czwartej: 1000,00 PLN (słownie: jeden tysiąc złotych, 00/100) przed upływem terminu składania ofert."
Natomiast w ogłoszeniu o zamówieniu widnieje kwota 2000 zł :
"4) dla części czwartej: 2 000,00 PLN (słownie: dwa tysiące złotych, 00/100) przed upływem terminu składania ofert."
Prosimy o wyjaśnienie , którą kwotę należy wpłacić w ramach wadium dla Cz 4.
Odpowiedzi:
- Zamawiający dokonał zmiany w Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia (załącznik 5d) dostosowując zapisy do aktualnych przepisów.
- Zamawiający nie podtrzymuje wymogu badań lekarskich. Zamawiający dokonał zmiany w Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia (załącznik 5d) dostosowując zapisy do aktualnych przepisów.
- Zamawiający wymaga ubezpieczenia wszystkich uczestników od następstw nieszczęśliwych wypadków NNW i od odpowiedzialności cywilnej OC na czas prowadzonych zajęć praktycznych.
- Zamawiający dokonał zmiany w Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia (załącznik 5d) dostosowując zapisy do aktualnych przepisów.
- Zamawiający dokonał zmiany w Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia (załącznik 5d) dostosowując zapisy do aktualnych przepisów.
- Dodatkowe godziny zajęć praktycznych deklarowane przez Wykonawcę w liczbie od 0 do 2 w formularzu ofertowym dotyczą każdej grupy, nie indywidualnego kursanta.
- W związku ze zmianą przepisów zmieniliśmy opis przedmiotu zamówienia (na drony), dostosowaliśmy go do obecnych wymagań prawnych i wydłużyliśmy termin składania ofert.
- Jeżeli chodzi o możliwość przeprowadzenia części teoretycznej za pośrednictwem platformy e-learningowej - to nie wyrażamy zgody na taką formę zajęć, muszą się one odbyć stacjonarnie.
- W Dzienniku Urzędowym UE Zostało opublikowane sprostowanie, zgodnie z którym przedmiotowe wadium w cz.4 wynosi 1000zł.
Strona 42 z 67